• تاریخ امروز: 1403/6/31
1,300,000 ريال

کتاب چگونه عمه درمانگر نباشیم فنون و ریزه کاری های روان درمانی برای تازه کارها

مشخصات كتاب
مولف حسن بشیری ، فاطمه دهقان
نوبت چاپ سوم ، 1401
تعداد صفحات 216
قطع رقعی
نوع جلد شومیز
شابك 978-622-257-12-5

 

درباره کتاب

 

این کتاب سعی دارد مهم ترین تکنیک ها ، اصول کاری و اخلاقی مشاوره و روان درمانی را با زبان ساده و بعضاً طنز به دانشجویان و درمانگران تازه کار ارائه نماید. سادگی متن ، دوری از پیچیدگی کتاب های تخصصی ، استفاده از زبان طنز گونه ، گستردگی موضوعات مورد بحث ، تصویرسازی های مرتبط ، مختصرنویسی و دوری از اطاله گویی از ویژگی های برجسته این کتاب می باشد. کتاب های مشابه در این حوزه و به این سبک در بازار ایران موجود نیست. تنها کتابی که شاید مشابهت هایی با این کتاب داشته باشد ، کتاب "هنر درمان" اروین یالوم است اما باید توجه کرد که هم سبک و سیاق و هم خط فکری و طرز بیان هر دو کتاب ، کاملا متفاوت است و نویسنده کتاب حاضر هم به هیچ وجه قصد مقایسه اثر خویش با کتاب و قلم فاخر اروین یالوم بزرگ را ندارد.

همچنین در این کتاب از مکتب فکری خاصی ( به مانند آنچه در هنر درمان تأکید بر مکتب اگزیستانسیالیسم می باشد ) سخن به میان نیامده است بلکه اصول و چهارچوب های کلی درمانگری را جدای از تمام مکاتب روان شناسی مورد بحث و بررسی قرار داده است. مخلص کلام این که اگر قصد شروع درمانگری دارید و یا به تازگی درمانگری را شروع کرده اید و یا به هر طریقی علاقمند به درمان هستید . خواندن این کتاب ، مسیر سودمندی پیش روی شما می گشاید.

در این کتاب بر مجموعه مسائل و فنون اجرایی و ریزه کاری های روان درمانی تاکید شده است که برای تازه کاران مفید خواهد بود. از سوی دیگر شاید شما تجربه چندید ساله روان درمانی داشته باشید و با انجام آزمون عمه درمانی در ابتدای کتاب متوجه شوید که بر اساس این آزمون , در مواقعی ، ژست و رفتار عمه درمانگری  به خود گرفته اید ، در این حالت نیازی به نگرانی و اضطراب نیست. همان طور  که یک جراح بعد از ده سال با اینکه همان جراح قبلی نیست و ماهرتر و بالغانه تر و حرفه ای تر جراحی می کند ، اما ممکن است خطایی هم داشته باشد  ، یک روان درمانگر هم نیازمند پیشرفت و به روز شدن دایمی است...

  • تنها كاربران عضو می توانند نظر خود را بنویسند