• تاریخ امروز: 1403/7/27
3,000,000 ريال
2,700,000 ريال

آسیب شناسی روانی بر مبنای DSM-5 چسلی

مشخصات كتاب
مولف رسول روشن چسلی
نوبت چاپ اول ، 1398
تعداد صفحات 448
قطع وزیری
نوع جلد شومیز
شابك 9786008874713
تولید كننده ابن سینا

 

 

 

درباره کتاب 

 

این کتاب از برخی جهات با برخی از کتاب های آسیب شناسی روانی تفاوت دارد.

 

مولف در طول بیش از 15 سال تدریس آسیب شناسی در دانشگاه های مختلف به این موضوع پی برده است که دانشجویان نیاز به بحث بیشتری درباره علائم و نشانه های اختلالات دارند؛ لذا فصل جداگانه ای به این موضوع اختصاص داده شده است.

در این کتاب با در نظر گرفتن نشانه های اختلالات از آخرین ویراست راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی ، سعی شده در سبب شناسی ، تصویر بالینی و درمان از منابع معتبر به زبان اصلی و تالیف و ترجمه شده استفاده تا منبعی نسبتا جامع برای دانشجویان مقاطع مختلف رشته های روان شناسی ، مشاوره و رشته های مرتبط قرار گیرد.

 

 

کتاب در 22 فصل تنظیم شده است.

فصول اول تا پنجم به تعریف و تاریخچه ، طبقه بندی ، ارزیابی و سنجش و رویکردهای نظری پرداخته است. فصل پنجم به نشانه شناسی پرداخته است. فصول ششم و هفتم به اختلالات شخصیت و عصبی - شناختی پرداخته است ، فصل هشتم اختلالات اضطرابی و فصول نهم و دهم به اختلال وسواس و اختلالات مرتبط و اختلال تنیدگی و اختلالات مرتبط اختصاص یافته و با توجه به طبقه بندی جدید اختلالات روانی توسط انجمن روان پزشکی امریکا 2013 و جدایی این دو اختلال از اختلالات اضطرابی ؛ در دو فصل جداگانه آورده شده است. فصل یازدهم اختلال نشانه های بدنی و اختلالات مرتبط به پرداخته است. در فصل دوزادهم به تنیدگی و روان شناسی سلامت پرداخته شده است . فصول سیزدهم ، چهاردهم ، پانزدهم ، شانزدهم ، هفدهم ، هیجدهم ، نوزدهم ، بیستم  ، بیست و یکم و بیست و دوم به ترتیب به اختلالات تجزیه ای ، اختلال روان گسیختگی و اختلالات مرتبط ، اختلال افسرده وار ، اختلال دو قطبی و اختلالات مرتبط ، اختلال اخلال گر ، کنترل تکانه و سلوک ، اختلال تغذیه و خوردن ، اختلال خواب و بیداری ، اختلال بدکار کردی جنسی ، اختلالات نابهنجاری های جنسی  و اختلال ملال جنسیتی اختصاص یافته است.

  • تنها كاربران عضو می توانند نظر خود را بنویسند