• تاریخ امروز: 1403/7/27
2,900,000 ريال
2,610,000 ريال

روان شناسی کودکان و نوجوانان استثنایی میلانی فر قومس

مشخصات كتاب
مولف بهروز میلانی فر
نوبت چاپ سی و هشتم ، 1402
تعداد صفحات 328
قطع وزیری
نوع جلد شومیز
شابك 978-964-8811-76-6
تولید كننده قومس

 

 

موضوع کودکان استثنایی در این کتاب ، بیشتر نارسایی رشد قدرت ذهنی ، هوشی ، واکنش های روانی کودکان و نوجوانان و روش های تربیتی و آموزشی آنها است که از نظر یک روانشناس یا مشاور راهنمایی حائز اهمیت  است. گرچه جنبه های تخصصی روانپزشکی مورد نظر نیست ، لیکن سعی خواهد شد علائمی از این اختلالات به طور خلاصه بیان شود. در کتاب این موضوعات در سه بخش به طور جداگانه مورد بحث قرار میگیرند :

 

بخش اول مربوط به کودکان کم توانی ذهنی ، یعنی کودکانی که به علت کمبود و نارسایی رشد عقلی و هوشی نمی توانند با کودکان هم سن و سال و طبیعی اجتماع ، در تحصیل و زندگی پیشرفت کنند. همچنین در انتهای بخش سعی شده بحثی درباره کودکان و نوجوانان ممتاز و نابغه نیز ارائه شود.

 

بخش دوم را کودکان و نوجوانان ناسازگار اجتماعی یا دشوار تشکیل می دهند. این کودکان از نظر رشد هوشی در حد طبیعی یا بالاتر هستند ولیکن نمی توانند با محیط زندگی خود سازش عادی و طبیعی داشته باشند و به علت ابتلا به اختلالات رفتاری ، دشواری هایی برای خود یا خانواده و دیگر افراد اجتماع ایجاد می کنند.

 

بخش سوم کتاب به کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلالات حسی و حرکتی اختصاص دارد ؛ کودکانی که به علت ناتوانی های جسمانی از یادگیری و سازگاری مطلوب با محیط زندگی خود عاجزند. 

 

فهرست این کتاب شامل :

 

بخش اول : کودکان با اختلال رشدی ذهنی و تیزهوش

بخش دوم : اختلالات سازگاری "کودکان ناسازگار یا کودکان دشوار"

بخش سوم : کودکان مبتلا به اختلالات حسی ، ناتوانی های حرکتی و بدنی و اختلالات عملی رشد

  • تنها كاربران عضو می توانند نظر خود را بنویسند
خریداران این كتاب، كتاب ها زیر را هم خریده اند